صنعت جهانی فناوری شروع به توقف فروش به روسیه می کند

Rate this post

تحریم‌های صادراتی اقلام «دو منظوره» که می‌توانند مصارف غیرنظامی یا نظامی داشته باشند، انواع اجزای رایانه را پوشش می‌دهند.

شرکت‌های فناوری در سرتاسر جهان با رعایت تحریم‌های بین‌المللی به دلیل تهاجم به اوکراین، تحویل به روسیه را تعلیق کرده‌اند. تحریم هایی که توسط دولت بایدن در 24 فوریه اعلام شد، محدودیت های فروش نیمه هادی ها و رایانه ها را در بر می گیرد.

این تحریم‌ها همچنین شامل گسترش قانون محصولات مستقیم خارجی است که شرکت‌های فناوری را که با ابزارها و نرم‌افزارهای ساخت آمریکا کار می‌کنند مجبور می‌کند قبل از معامله با شرکت‌هایی که از ارتش روسیه حمایت می‌کنند، از دولت آمریکا مجوز بگیرند.

طبق گزارش‌ها، AMD و Intel فروش پردازنده‌های خود را به روسیه متوقف کرده‌اند و اینتل بیانیه زیر را به سایت خواهر PC Gamer، Tom’s Hardware ارائه کرده است : «اینتل از تمام مقررات صادرات و تحریم‌های قابل اعمال در کشورهایی که در آن فعالیت می‌کند، از جمله تحریم‌های جدید، پیروی می‌کند. صادر شده توسط OFAC [دفتر کنترل دارایی های خارجی] و مقررات صادر شده توسط BIS [دفتر صنعت و امنیت].”

در حالی که روسیه طراحان تراشه خود را دارد، شرکت‌هایی مانند بایکال الکترونیکس «بی‌سابقه» هستند و به ساخت برون‌سپاری متکی هستند. و در 27 فوریه، وزارت اقتصاد تایوان، خانه تولیدکننده بزرگ تراشه TSMC، اعلام کرد که به فهرست کشورهای تحریم کننده روسیه می‌پیوندد . این وزارتخانه اعلام کرد: تولیدکنندگان داخلی نیمه هادی نیز اعلام کرده اند که قوانین را رعایت کرده و با اقدامات دولت همکاری نزدیک خواهند داشت.

چندین استودیو بازی، از جمله CD Projekt، Bungie، Amanita Design، Digital Extremes، Hinterland Games، و 11 Bit Studios، قول حمایت از اوکراین را داده‌اند و به تلاش‌های کمک‌های بشردوستانه مانند صلیب سرخ اوکراین کمک مالی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *